Alles over hardlopen lees je op Loopland.nl!


Afvallen met Hardlopen Hardcover

In 3 stappen blijvend afvallen

Ontdek hoe je makkelijk en gezond kunt afvallen met hardlopen

Dit boek biedt je een duidelijk stappenplan voor het behalen van je streefgewicht. Verwacht geen snelle oplossingen of hippe diëten, maar gezonde en haalbare adviezen die blijvend gewichtsverlies opleveren. Om het zo makkelijk mogelijk te maken vind je naast uitgebreide schema’s en stappenplannen ook eindeloos veel praktische tips.

Al talloze mensen is het gelukt om op een makkelijke en gezonde manier af te vallen met hardlopen. Ben jij het ook zat om te zwaar te zijn? Ontdek de voordelen van afvallen met hardlopen!

Gratis verzending
Morgen in huis



hardloopschemas-voor-beginners

Download gratis het hardloopschema voor beginners

Nieuwste artikelen

De 10 Tofste Hardloopsteden Wereldwijd

Geschreven door : Geplaatst op augustus 11, 2016 : 1 Comment

Hardlopen is voor veel mensen een essentieel onderdeel van het leven. Dagelijks zie ik dan ook mensen joggen in het park, door de stad en langs de grachten van Delft. Vaak genoeg gaan de hardloopschoenen ook mee de koffer in. Tijdens vakantie dient er natuurlijk ook gesport te worden.

Ik heb een lijstje gemaakt met de tofste hardloopsteden ter wereld. Boek je reis, stop je hardloopschoenen in de koffer en bezoek één van der onderstaande steden:

1. New York – Hoe kan het ook anders? The Big Apple is van alle markten thuis, vandaar dat hier de hardlooproutes niet ontbreken. Deze metropool ademt hardloop en organiseert dan ook ontzettend veel voor hardlopers. Zo zijn er ontzettend veel hardloopgroepjes (wereldwijd het grootste aantal) en is er natuurlijk jaarlijks de marathon. Central Park is bij uitstek het meest geschikt om te gaan hardlopen. Je kan daar zo’n 10 km aaneengesloten hardlopen.

2. Boston – Dichtbij New York ligt de grote Amerikaanse stad Boston. Het is een hele ‘groene’ stad en dit heeft 2 redenen. Er wonen veel mensen die Iers roots bezitten en de stad is groen ingericht met bomen en planten. Echt een hele gezellige en fijne stad om te gaan hardlopen. Met name langs de Charles River is het fijn lopen. Langs de grote rivier ligt een mooie, vlakke boulevard waar je heerlijk kan hardlopen.

3. Kaapstad – Dagelijks is het hier heerlijk vertoeven in het zonnetje. Tijdens het sporten doe je een lekker kleurtje op en is het flink transpireren geblazen. Een veelgelopen route begint bij Green Point en via een fraaie route langs zee eindig je bij het schitterende Camps Bay.

4. Singapore – Overdag is het qua temperatuur bijna niet uit te houden. Ga daarom hardlopen in de ochtend of in de avond. Singapore is een ontzettend schone stad en daarom ook een van de gezondste steden ter wereld.

5. Berlijn – Een prachtige stad met veel historie, waar jaarlijks ook een leuke marathon te lopen is. Er zijn veel stadsparken in de Duitse hoofdstad waar je heerlijk kan hardlopen. Een zeer fameuze route in Berlijn is een eenvoudig rondje van 4 kilometer. Dit rondje kan je lopen in het alom bekende Schlossburg Charlottenburg.

6. Barcelona – De boulevard van Barcelona is heel breed en vlak. Zo kan je lekker langs de zee lopen en heb je een schitterend uitzicht. Zondagmorgen is het erg fijn om te gaan hardlopen. De zon schijnt, er zijn meer hardlopers om je heen en je kan genieten van het koele begin van de dag.

7. Rotterdam – Het Manhattan aan de Maas waar je prachtig kan hardlopen. Een bekende route is ‘de rondjes bruggen’ zijn bijzonder populair onder de sportfanaten. Loop een rondje van ongeveer 3 a 4 kilometer van de Erasmusbrug naar de Wilhelminabrug. Er is hier en daar wat hoogteverschil, maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter.

8. Londen – De plek om een relaxed stuk te gaan hardlopen is Hyde Park. Een waanzinnig groot park met veel groen en dat erg overzichtelijk is. Ook kan je er goed skaten, fietsen of wandelen. Tevens zijn er veel attracties en is er van alles te bekijken.

9. Amsterdam – Onze eigen hoofdstad mag natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje. Ga hardlopen in het Vondelpark. Het Vondelpark leent zich prima voor een heerlijk stukje hardlopen. De binnenstad leent zich wat minder om te gaan hardlopen. In de binnenstad heb je veel onberekenbare fietsers, snel wisselende stoplichten en auto’s die lastig in te schatten zijn.

10. Portland – Een Amerikaanse plaats in de staat Oregon. Het is de stad waar het hoofdkantoor van Nike te vinden is. De ellenlange kades langs de Willamette Rivier zijn perfect geschikt om een prettig stukje te gaan hardlopen.

Dit blog is geschreven door Nick Keijzer, creatieve SEO Tekstschrijver.

Blessures voor hardlopers verminderen door goede fysiotherapie

Geschreven door : Geplaatst op juni 7, 2016 : No Comments

Iedereen heeft behoefte aan een goede fysiotherapie. Een fysio is iemand die een persoon helpt aan lichamelijke aandoeningen. Heb je bijvoorbeeld veel zwelling of pijn aan een gewricht? Dan kan een fysiotherapeut je daarbij goed van helpen. Vooral veel hardlopers krijgen te maken met sportblessures aan bijvoorbeeld de knie. Een meniscusscheur of te veel druk op de knie wat veel problemen veroorzaakt.

Wij van fysio-langerthuis.nl kunnen je helpen aan lichamelijke klachten

Een fysio is gespecialiseerd in the menselijke lichaam en de werking hiervan.
De bekkenfysiotherapeut richt zich op mensen of patiënten met problemen in het gehele gebied van lage rug en bekken, buik en bekkenbodem. Het gaat daarbij niet alleen om vrouwen, maar ook om mannen en kinderen. De bekkenbodem is een spierlaag onder in het bekken, die de buikorganen draagt
Daarom is het bezoeken van een fysio een goed idee om snel van je problemen af te komen.

Wat doet een sportfysiotherapeut?

Waar de algemeen fysiotherapeut zijn patiënten behandelt om weer de algemeen dagelijkse handelingen te kunnen verrichten, gaat de sportfysiotherapeut vaak nog een stap verder. Hij krijgt doorgaans te maken met klanten die niet alleen weer aan het werk willen, maar ook graag de tennisbaan op en neer willen rennen.
Of met fanatieke sporters die hun sport weer op hoog niveau willen beoefenen. De therapie richt zich niet alleen op het herstel van de getroffen gewrichten, maar kan ook bedoeld zijn om juist die lichaamsdelen te trainen die nog wel belastbaar zijn.

Voorkom hardloopblessures met chiropractie

Geschreven door : Geplaatst op april 27, 2016 : No Comments

Als chiropractor van MoveWell weten we het maar al te goed, hardlopen is de laatste jaren gegroeid tot is iets wat 2,4 miljoen mensen in Nederland doen. Meestal individueel en dus niet aangesloten bij een sportclub. Een sport die op het eerste gezicht makkelijk lijkt, maar niets is minder waar. Hardlopen vereist een goede techniek en juiste hardloopschoenen om blessures te voorkomen. Chiropractie MoveWell Hilversum kan de uitkomst bieden in preventie, als ook in het behandelen van gerelateerde sportblessures.

Hardlopen belast het lichaam behoorlijk; op de straat of op een loopband. Het is daarom om te beginnen belangrijk dat je goed passende hardloopschoenen hebt. Een duidelijk hardloopschema dat langzaam wordt opgebouwd zorgt dat je niet oververmoeidheid raakt. Bij vermoeidheid treedt er vaak een slechte loophouding op. Loop niet te hard van stapel en zorg voor een correcte en stabiele rechte houding. Daarnaast is het verstandig om buik- en rugspieren te trainen. Vraag de chiropractor naar efficiënte oefeningen die kunnen helpen het gehele bewegingsapparaat wat sterker te maken.

Als er klachten bij hardlopen ontstaan komt dit vaak door overbelasting. De meest voorkomende blessures zijn; kniepijn, hamstring klachten, klachten aan de voeten, scheenbeenirritatie en irritatie van de achillespees.

Ontstaat er een blessure, aarzel dan niet een chiropractor te raadplegen. Bij chiropractie MoveWell ligt de focus op gewrichtsbeweging in samenhang met het zenuwstelsel. Gewrichtsklachten zijn het resultaat van verschillende factoren. Een toename van druk op het gewricht kan leiden tot een andere spierspanning en uiteindelijk beperkte gewrichtsbeweging dat klachten kan veroorzaken. De chiropractor focust voornamelijk op een goede beweging van het lichaam. Is de beweging door pijn beperkt, dan zal de chiropractor dit met chiropractische technieken oplossen. Bijvoorbeeld door manipulatie; met een korte lichte druk het gewricht weer in beweging brengen. Een andere veel gebruikte vorm van behandeling is mobilisatie; het gewricht langzaam in beweging brengen. Zodra de klachten minder worden is het raadzaam de belastbaarheid weer rustig op te bouwen. De chiropractor geeft oefeningen mee voor thuis om de spieren om de gewrichten sterker te maken, zodat blessures voorkomen kunnen worden.

Kijk voor meer informatie op onze website https://www.movewell.nl/

Voorkom scheenbeenirritatie bij hardlopen door Cesartherapie

Geschreven door : Geplaatst op april 5, 2016 : No Comments

Hardlopen kan leiden tot sportblessures. Een veel voorkomende blessure is shin splints, ook wel scheenbeenvliesirritatie genoemd. Cesartherapie Hilversum kan helpen deze blessure tegen te gaan, door het geven van houdingsleer en oefeningen om de spierfunctie te verbeteren.

Wat is shin splints?
Shin splints ofwel scheenbeenirritatie is een typisch loopletsel en een veel voorkomende overbelasting blessure aan het scheenbeen. Door met hardlopen te hard van stapel te gaan, of door te lopen op een te harde ondergrond. Maar ook het lopen op verkeerde sportschoenen kan deze klacht veroorzaken. De pijn wordt veroorzaakt door irritatie van het beenvlies op de plaats waar de spieren zich hechten aan het bot. Er ontstaan kleine scheurtjes in de spieren rond het scheenbeen. In het begin doet het scheenbeen alleen pijn tijdens inspanning of aanraking. Als je ondanks de pijn toch blijft sporten, wordt de scheenbeenirritatie erger. Gaat het scheenbeen ontsteken, dan veroorzaakt dat voortdurend pijn. Deze stekende pijn kan aan de voor- en buitenkant voelbaar zijn, maar ook aan de achter- en binnenkant van het scheenbeen.

Wat te doen tegen beenvliesontsteking?
Scheenbeenirritatie ofwel beenvliesontsteking gaat meestal over door rust te nemen.

Er moet een tijd gestopt worden met hardlopen. Meestal is de klacht na drie tot twaalf weken weer over. De meeste mensen met scheenbeenirritatie hebben ook baat bij Cesartherapie voor oefentherapie met kracht- en rekoefeningen. De cesartherapeut zal wel rust aanraden in combinatie met de oefeningen.

Cesartherapie Hilversum
Cesartherapie is een behandelmethode gericht op de behandeling en voorkoming van klachten die het gevolg zijn van een onjuist houdings- of bewegingspatroon. Bij Cesartherapie Hilversum kijken wij naar specifieke bewegingspatronen en lokaliseren wij waar het lichaam wordt overbelast. Daarnaast geven wij kracht- en rekoefeningen. Want in de rusttijd is sporten onder begeleiding en zonder belasting van het scheenbeen zeker mogelijk.

Tot slot nog een paar goede tips voor hardlopen
– Start niet te snel met hardlopen.

– Verander de ondergrond, wissel het hardlopen op straat af met lopen in het bos, op een loopband of in andere omgevingen.

Kijk voor meer informatie op http://www.cesartherapeut.com/cesartherapeut-hilversum-therapie/

Hardlopen is goed voor je, mits je goed getraind bent en je geen signalen uit je lichaam negeert!

Recente reacties


Rogelli
Rucanor
Run & Move
Avento
B-lite
Mysole