Afvallen met Hardlopen

Afvallen met Hardlopen

14,9519,95

In 3 stappen blijvend afvallen

  • Een duidelijk stappenplan.
  • Zonder honger te lijden.
  • Eindelijk lekker in je vel.
Wissen
SKU: 21568839 Categorie: Product ID: 3476

Beschrijving

In 3 stappen blijvend afvallen

Ontdek hoe je makkelijk en gezond kunt afvallen met hardlopen

Dit boek biedt je een duidelijk stappenplan voor het behalen van je streefgewicht. Verwacht geen snelle oplossingen of hippe diëten, maar gezonde en haalbare adviezen die blijvend gewichtsverlies opleveren. Om het zo makkelijk mogelijk te maken vind je naast uitgebreide schema’s en stappenplannen ook eindeloos veel praktische tips.

Al talloze mensen is het gelukt om op een makkelijke en gezonde manier af te vallen met hardlopen. Ben jij het ook zat om te zwaar te zijn? Ontdek de voordelen van afvallen met hardlopen!

Wat zou het voor jou waard zijn…

  • Eindelijk die kilo’s kwijt.
  • Lekker in je vel te zitten.
  • Trots te zijn op je lichaam.
  • Gezond en fit te zijn.

Voor altijd slank

Nooit meer aankomen: Je zult nooit meer last van gewichtsschommelingen en overgewicht hebben.

Meer energie dan ooit

Voel je fitter: Verbeter je hardloopconditie en eet gezonder. Je zult meer energie dan ooit hebben.

Voor iedereen geschikt

Afvalstrategie op maat: Er wordt rekening gehouden met jouw fitheid en mate van overgewicht.

Makkelijk vol te houden

Zonder moeite afslanken: Geen hongergevoel tijdens het afvallen. Wel een betere conditie!

Wat werkt wel en wat werkt niet?

Met een dieet kan je in een korte tijd wat kilo’s kwijtraken, maar zodra je stopt met diëten kom je weer keihard aan en word je soms zelfs zwaarder dan voorheen. Het volgen van een dieet is slecht een tijdelijke verandering van je eetpatroon, terwijl je eigenlijk het probleem – te veel eten of ongezond eten – bij de wortels wilt aanpakken. Hiervoor heb je een structurele verandering van je levensstijl nodig.

Klik hier om meer te lezen over wat wel en niet werkt.

Wat werkt niet?

Wat zeker niet werkt zijn diëten. Diëten zijn verleidelijk omdat de resultaten in het begin meestal al snel zichtbaar zijn. Het succes aan het begin van een dieet is echter niets meer dan een illusie. Je verliest er vrijwel geen vet mee, maar vooral water dat aan koolhydraten is verbonden. Iedere gram glycogeenreserve (waar koolhydraten worden opgeslagen) kan ongeveer 2,7 gram water binden. Bij een dieet wordt er voornamelijk gekort op de hoeveelheid koolhydraten. De glycogeenreserves worden dan ook als eerste aangesproken, waardoor het lichaam vooral water verlies.

Diëten hebben dan ook een veel grotere impact dan de meeste mensen denken. Samen met het water verliest het lichaam belangrijke mineralen, met als gevolg hoofdpijn, vermoeidheid en nervositeit. Het humeur en de levenslust wordt sterk negatief beïnvloedt en je raakt meestal gefixeerd op één ding: Eten! Alles draait om die ellendige hongertoestand. Er is geen plaats meer voor een beetje spontaan plezier en vrienden zijn het eeuwige gepraat over diëten en afvallen vaak snel beu.

En zelfs als je bereid bent al deze nadelen voor lief te nemen, zal diëten nooit leiden tot blijvend gewichtsverlies. Veel van onze lichaamsfuncties zijn resultaten uit het verleden. Onze voorouders moesten vaak honger lijden. Hierdoor heeft ons lichaam zich aangepast; in goede tijden wordt er veel vet opgeslagen, in slechte tijden wordt de vetreserve spaarzaam aangesproken.

Wanneer je gaat diëten, ziet je lichaam dat als een dreigend gevaar en wordt de stofwisseling op een laag pitje gezet. Stop je met diëten, dan kom je meestal meer aan, dan dat je aanvankelijk afgevallen bent!

Wat werkt wel?

Hardlopen is een gemakkelijke en effectieve manier om calorieën te verbranden en gewicht te verliezen. Er is vrijwel geen enkele andere sport waarbij je zo snel zo veel calorieën verbrandt. Daarnaast kan iedereen hardlopen en kost het bijna niets!

De enige manier waarop je veilig, verantwoord en blijvend kunt afvallen is door naast een licht verminderde voedselinname veel aan lichaamsbeweging te doen. En de makkelijkste, snelste en effectiefste manier van lichaamsbeweging is hardlopen! De sleutel tot blijvend gewichtsverlies is dan ook het aanpassen van je levensstijl. Eetgewoonten moeten op lange duur veranderd worden en hardlopen moet onderdeel worden van het normale leefritme.

Waarom is hardlopen eigenlijk zo’n effectieve manier van lichaamsbeweging? Het antwoord is simpel: Doordat je zoveel spieren gebruikt. En hoe meer spieren je gebruikt, hoe meer calorieën je verbrandt. De grootste spiergroepen bevinden zich in het onderlichaam, en dat is precies het gedeelte wat bij hardlopen actief gebruikt wordt. Daarom gebruik je bij het hardlopen wel ongeveer zestig procent van je totale spiermassa en verbrand je enorm veel calorieën.

Na het hardlopen blijft het lichaam in een verhoogde metabolische staat, zodat spieren genoeg voedsel en vetreserves kunnen aanspreken om snel te herstellen. Door deze ‘afterburn’ verbrandt het lichaam na het sporten ongeveer evenveel calorieën als tijdens de training zelf. Daarnaast groeit je spiermassa terwijl je vetpercentage afneemt, waardoor je metabolisme op een hoger niveau komt te liggen. Een verhoogd metabolisme betekent dat je dag in, dag uit meer calorieën verbrandt, zelfs als je slaapt.

Waarom werkt de “Afvallen met Hardlopen” methode?

Het klinkt zo makkelijk: minder eten en meer bewegen. Maar zo makkelijk is het helaas niet. Een perfecte balans tussen energie-inname en energieverbruik, een geleidelijke geplande opbouw en een duidelijke systematiek zijn allemaal voorwaarden voor het permanent verliezen van gewicht. Zonder een duidelijk plan ga je er simpelweg niet komen.

In dit boek vind je een gedetailleerde handleiding die je exact vertelt hoe je van je huidige gewicht op je streefgewicht kunt komen. Stapje voor stapje kom je dichter bij je einddoel. Het doel is niet om van de ene op de andere dag je hele levensstijl om te gooien. Het doel is om rustig, verantwoord en consistent iedere dag een stukje dichter bij jouw ideale lichaam te komen.

Het stappenplan en persoonlijk afvalschema in dit boek geven jou de houvast om voor eens en altijd de kilo’s kwijt te raken. Vele wegen leiden naar Rome. Sommige wegen zijn echter wat makkelijker te bewandelen, en zullen je eerder naar je eindpunt brengen. Na uitgebreid onderzoek, studies en jarenlange ervaring hebben wij voor jou de makkelijkste, gezondste weg gevonden met de beste resultaten.

In ‘Afvallen met Hardlopen’ ontdek je…

  • De manier om verantwoord af te vallen.
  • Wat de beste manier van trainen is.
  • De beste momenten om te eten.
  • Hoe jouw ideale lichaam eruit ziet.
  • Wat je nodig hebt om van start te gaan.
  • De beste stretch oefeningen met uitleg.
  • Bepaal hoe jouw lichaam er nu voor staat.
  • Handige hulpjes om jezelf te analyseren.
  • Hoe je stopt jezelf voor de gek te houden.
  • Het afvalschema dat op jou aansluit.
  • De beste momenten om te gaan trainen.
  • Hoe je ten alle tijde gemotiveerd blijft.
  • Hoe je in calorieën kunt minderen.
  • Hoe je blessures kunt voorkomen.
  • Nog veel meer…

Auteur

Ward de Rooij

Ik was ook altijd te zwaar… Net als bij vele anderen wilde het bij mij maar niet lukken om op gewicht te blijven. Ik wilde niets liever dan slank zijn, en zocht daarom wanhopig naar een oplossing. Ontelbare diëten en afslankproducten later werd het mij duidelijk dat het op die manier niet zou gaan lukken. Ik was het beu en besloot het lot in eigen hand te nemen; ik volgde een opleiding sportvoeding, las stapels boeken en probeerde nagenoeg alle methoden uit.

Zo moeilijk kon afvallen toch niet zijn? En toen ontdekte ik het geheim, afvallen is niet moeilijk: verbrandt meer dan dat je binnen krijgt! De sleutel tot succes zit in een perfecte balans tussen verbranding en inname. Hiervoor is het noodzakelijk dat je een zeer doelgericht plan hebt. Deze kennis kon ik niet voor mijzelf houden, en ik besloot anderen te helpen. Na tientallen mensen geholpen te hebben was het tijd om ook de rest van Nederland te helpen; ik schreef het boek ‘Afvallen met Hardlopen’.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Afvallen met Hardlopen” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *