Doorpakken naar de lente

Doorpakken naar de lente

Met een zonnige week voor de boeg kijk ik al reikhalzend uit naar een tweetal mooie hardloop evenementen de komende maanden: dé marathon en dé business run van Nederland. Allereerst uiteraard de marathon van Rotterdam op 15 april, waar mijn goede vriend Ward de Rooij een aanval zal doen op zijn PR. Zelf zal ik deze dag net als vorig jaar, onder de vlag van CBRE, meedoen aan de duo marathon. Ik kreeg een paar weken geleden een uitnodiging en kon deze, ondanks dat ik de dag ervoor terug kom uit Chicago, simpelweg niet afslaan. De afgelopen editie kende namelijk zo’n perfecte sfeer en organisatie, dat vrijwel iedereen boven zichzelf uitsteeg en na het eindfeest zelfs de fiets moest laten staan.

Dik een maand later, op zondag  10 juni, vindt de Zuidas Run (zuidasrun.nl) plaats. Deze run, over 4 of 10 mijl, wordt sinds 2007 door Accenture georganiseerd om alle bedrijven (en bijbehorende klanten) op de Zuidas bij elkaar te brengen en aan het sporten te krijgen. Het absolute koninginne-onderdeel van de dag is de 10 mijl voor teams. Aangezien mijn collega’s en ik in 2011 jaar het podium wisten te bestormen met een 2e plaats, is de doelstelling voor het gemak:) dit jaar plaats 1. Ondanks dat de kalender van menig teamgenoot richting de zomer steeds voller wordt, heb ik er alle vertrouwen in dat dit ook gaat lukken.

Tot slot nog een aantal tips voor een constant hoog energieniveau zodat je zowel op je werk als ’s avonds op het terras of in de kroeg complimenten krijgt.

  • Spreiding: Probeer je maaltijden over de hele dag te spreiden. Het is beter om 5 keer per dag een kleine hoeveelheid te eten dan 3 keer een grote hoeveelheid. Grote maaltijden vertragen onze stofwisseling namelijk. In plaats van een complete maaltijd om 12:00 te nemen kan je bijvoorbeeld beter een soepje en salade nemen en bij vertrek uit de kantine nog een broodje meenemen dat je om 14:00 opeet.
  • Slaapsessies: Zorg ervoor dat je elke week een paar avonden prikt waarin je sowieso voldoende slaap (minimaal 7 uur) pakt. Anders vind je jezelf regelmatig terug bij de snackautomaat voor weer een reep met snelle ongezonde suikers die je alleen tijdelijk een boost geeft.
  • Motivatie: Spreek met vrienden af om elkaars sport- en eetpatroon in de gaten te houden. Sociale media en smart phones zijn hier uitermate geschikt voor.

 

 

Raak de hemel aan,

Vincent

Reageren

E-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd*